viernes, enero 17, 2014

AIXO ES PER TU JORDI MARTINEZ FILVA

Quan després d´aquest passat dilluns, veus un
missatge privat que diu:  et faig saber que deixo el Santboià i el fútbol actiu", no pots reaccionar. És en Jordi Martínez el que sobtadament m´envia aquest comunicat. Serà un rampell, un mal día, el canvi a la 1ª part diumenge enfront el Castelldefels. Doncs no, és una decisió ferma i irrevocable d´un profesional que ha perdut la il.lusió per seguir jugant i competint al màxim.
Així posa punt i final a quasi vint anys de fútbol, amb unes números espectaculars. El cueta, com així se´l coneix, tot i que l´estiu passat ja no la portava, està a punt de cumplir, el mes vinent, 37 anys. Ha jugat amb 12 equips diferents i més de 40.000 minuts. Va sortir del planter del Barça, i ha estat jugant quasi sempre a 2ºA i 2ªB fins les darreres temporades a 3ª amb l´Hospitalet i Santboià. 
El professor, com jo li dic, tenía l´intenció de deixar el fútbol a final d´aquesta temporada, però l´honestitat i i el romanticisme d´un dels darrers professionals amb cor i anima, l´han fet plegar abans. 
Parlar de la seva trajectoria, doncs ja està escrit i molts ho sabeu. Crec que el 9 Esportiu que jo vaig col.laborar a fer amb l´Albert Robledillo, ho diu quasi bé tot d´en Jordi, el futbolista. I dic quasi bé tot, perquè ens varem quedar curts amb una vida esportiva tant ample. 

I ara que faràs Jordi. "em ve molt de gust seguir vinculat al fútbol però ara fent tasques d´entrenador". Així el davanter de Montmeló, penja les botes per ensenyar el magisteri del fútbol. I estic segur que ho farà amb la mateixa rauxa que vivía els partits. Professionals com en Jordi Martínez i Filvà no en queden gaires avui en día. En un món, que tot és mou per calers, en Jordi ha demostrat una integritat máxima i un exemple a seguir. 
I és un professional de cap a peus, amb un físic impropi de la seva edat i també ajudat per no haver patit lesions importants, i a tot això cal afegir-hi un senyor dins i fora al camp. Amb la sobtada retirada del Cueta, veiem un cas molt atípic en el món del fútbol. Amb total coherencia diu: " fa temps que ja no disfruto del fútbol, i per tant crec que haig de plegar tal i com ho vaig pensar sempre. Quan no gaudeixi del fútbol és el señal per la retirada". 
Em trec el barret enfront a uns dels darrers mohicans del nostre estimat fútbol català. I en Jordi que es sent molt català està tranquil quan diu " els últims vuits anys els hi passat fent gols a Catalunya, i així m´han vaig igual que com vaig començar". 

No ha estat el millor comiat, amb unes quasi bé tres temporades no gaire bones al Santboià, però el resum final és que amb la marxa d´en Jordi Martínez, el fútbol perd un simbol, i des de aquest proper diumenge és queda orfe d´un troç de jugador i millor persona. 
Jordi amic, la vida continua i segur que com a entrenador seràs un crack i els que t´hem conegut apreciem el cavaller que portès dins. Això continua, i estic convençut que aviat seràs tècnic d´un prime equip.


Una abraçada, Professor.
Jaume Rollàn i Ferrer.

No hay comentarios:

Publicar un comentario